Pagina's

maandag 3 december 2012

Stage week 13

Week 13 heb ik een aantal voorwerpen gemaakt. Als eerst het letterslot, dit idee kwam ik tegen op internet en dacht bij mijzelf, dit is leuk en dit kan ik zelf ook wel maken met behulp van Lasersnijden. Het letterslot bevat vijf schijven met elke elf letters. Als de juiste letters op een rij staan kan het slot open worden gemaakt.


De tekening voor het lasersnijden is deze week gemaakt. De lasersnijder ziet rode lijnen als snijden en zwarte lijnen/vlakken als graveren. Met graveren kan je bijvoorbeeld een tekst of een plaatje in “zwart-wit” in het product graveren.



Daarnaast heb ik een klein kubusje gemaakt van 1 bij 2 bij 3 blokjes. Het is een simpel kubusje maar het is een leuk voorwerp om anderen te laten zien. Deze kubus is ook uitgeprint maar er moeten alleen nog gekleurde stickers op.





Dan heb ik voor de printer nog naar een oplossing gezocht voor het probleem met het extruderen van materiaal. Zoals ik vorige week al liet weten zijn de grote tandwielen niet goed gelukt. Hiervoor heb ik naar oplossingen gezocht. Het eerste wat in mij opkwam is om te zorgen dat de printer kleine stukjes materiaal terugtrekt op sommige momenten. Deze optie zit wel in de software alleen deze optie werkt niet naar behoren, volgens forums komt eind van het jaar een betere versie met deze optie erin. Naast dit zijn nog twee andere opties, of temperatuur veranderen of materiaal toevoer laten afnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten