Pagina's

maandag 9 september 2013

Nieuw Project

Ik heb deze maandag de opdracht gekregen van Gerard om een oplossing te vinden voor de nieuwe afzuiging van de lasersnijder. De afzuiging die er nu nog staat moet je steeds peperdure filters voor halen, en aangezien die nogal snel worden verbruikt is dat toch wel erg lastig.
Nu heeft Gerard mij uitgelegd hoe de nieuwe filter geplaatst moet worden, en heb ik dus de behuizing en het filter systeem bedacht en ben meteen aan de slag gegaan met schetsen.
Na Gerard te hebben gevraagd voor eventuele aanpassingen en een goedkeuring heb ik aanzichten met maatvoering gemaakt dat bijna af is nu.

Ook heb ik op de maandag even wat zitten spelen met vormen voor een vaasje in FreeCAD (wat overigens nog best lastig kan zijn om 3D te tekenen op de computer). Na een tijdje had ik een leuk ontwerp en heb ik die ook meteen laten 3D-printen. Hier heb ik het resultaat.
Ik heb onderin een dikkere solide laag gemaakt zodat het stabiel blijft als er bloemen in staan, aangezien het materiaal erg licht is, is dit de oplossing voor dit ontwerp. Natuurlijk als ik onderin breder had gemaakt had ik dit probleem niet gehad maar ik vond dit ontwerp zelf mooier en heb ik deze dus aangepast zodat hij niet om zou vallen wanneer je er een bloem in zou stoppen.

Ook had ik op de dinsdag mogen genieten van een Ted-talk, een Ted-talk is een soort van presentatie van ongeveer 18 min. waarin iemand zijn ideeën en/of visie over bepaalde onderwerpen bespreekt. Deze ging over Biomass, wat ik erg interessant vond was dat ik het zelf nog niet kende en er ook niemand eerder over heb gehoord. Het blijkt dus al aardig groot te zijn en heeft vele toepassingen voor nu maar ook voor in de toekomst.

Al in al een erg drukke maar leuke week gehad bij Fablab.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten