Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

Achterlicht


Deze week was ik voornamelijk bezig geweest met het ontwerpen van het achterlicht voor de Orca, de velomobiel van Flevobike. Het huidige achterlicht op de Orca past niet echt goed in het geheel. Daarom wilt Flevobike een nieuw achterlicht hebben voor de Orca die wel bij het geheel past. Dit was alvast een kleine opzet voor een achterlicht voor de Orca die Flevobike had opgezet.


Ik heb deze week nagedacht over de behuizing voor het achterlicht en over de vorm van het achterlicht kapje dat over de behuizing heen komt. In de behuizing moet plaats gemaakt worden voor een aantal LED lampjes, voor achterlicht, linker knipperlicht en rechterknipperlicht.

Voor de behuizing heb ik nagedacht over hoe de LED lampjes het beste geplaatst kunnen worden en hoe ze vastgezet worden. Door middel van schetsen kwam ik op een aantal ideeën die ik verder ging uitwerken. Ook heb ik verschillende schetsen gemaakt voor de vorm van de kap die over de behuizing komt.  Uit eindelijk wordt een prototype uitgeprint met een 3D-Printer. Als het ontwerp bevalt wordt er een kleine serie uitgeprint voor de Orca's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten