Pagina's

maandag 8 oktober 2012

Stage Week 5

Aan het begin van de week had ik contact gehad met Leapfrog over de Creatr. Ik had namelijk wat kleine probleempjes en vragen over de printer. Leapfrog gaf snel antwoord terug, een goede service dus. Uit deze mail had ik het één en ander toegepast.

Deze week ging ik proberen om een assembly van een ring om een as in één keer uit te printen. Dit deed ik met behulp van “support material”. Het product werd gemaakt met ABS en het support material van PLA. Het blijkt dat het PLA redelijk makkelijk is te scheiden van het ABS.

Ik had uiteindelijk wel een losse ring om een as heen kunnen krijgen alleen het ABS heeft niet een goede ondergrond om aan te hechten en het ABS droop zelf een klein beetje tussen het support material in. Je kunt deze sporen goed en duidelijk zien op het product.

Daarnaast had ik de printkop van de Ultimaker uit elkaar gehaald. Deze was verstopt geraakt waardoor er geen materiaal meer doorheen kon. Eenmaal uit elkaar bleek er een plug uit te steken die eruit gehaald moest worden.

Donderdag kwam er een monteur van Leapfrog voor de Creatr om het losgekomen glasplaat weer vast te maken. De plaat was losgekomen doordat sommige producten soms erg vast aan het bed zaten. De plaat ligt er nu weer vast, goed plat en schoon bij, met dank aan de snelle hulp van Leapfrog.

Vrijdag gelijk geprint met de instellingen die ik donderdag had gekregen die Leapfrog ook gebruikt. Jammer genoeg vallen er nog steeds gaten in het product door de software. Dit weekend mail sturen naar Leapfrog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten